J
I
K
A
B
دوشنبه 19 آذر 1397 01:50:11

پرسش هاي متداول

مديريت نظام فني و اجرايي و دبيرخانه شوراي فني استان

1-براي تشخيص صلاحيت و رتبه بندي پيمانكاران چه مداركي مورد نياز مي باشد؟

رديف

موارد مورد نياز

رديف

موارد مورد نياز

1

تصويرآخرين اساسنامه (تمام صفحات)

13

تصويركارت خدمت نظام وظيفه از 1338 به بعد

2

تصويرآخرين اظهار نامه ثبتي

14

يك قطعه عكس پرسنلي4*3

3

تصوير روزنامه رسمي آگهي تاسيس و تمامي روزنامه رسمي تغييرات 15 سال اخير، يا تصوير نامه ثبتي مرتبط

15

نمونه امضاي فرد

4

تعهدنام همحضري با امضاء صاحبان امضاء تعهد آور در صورتي كه يك يا چند مورد از روزنامه هاي رسمي قبل از آخرين روزنامه موجود نباشد (عدم تغييرات هيئت مديره)

16

تصوير ابلاغ قرارداد- قرارداد يا موافقتنامه  الحاقيه ها حسب مورد افزايش سقف 25% حسب مورد  آخرين صورت وضعيت با تأييد كارفرما  مفاصا حساب بيمه حسب مورد  نامه تأييديه تفكيك رشته هاي پيمانكاري هر قرارداد توسط كارفرما و يا صورت وضعيت تفكيكي تأييد شده حسب مورد

5

تصوير كليه صورتجلسات مجمع عمومي در 15 سال اخير بيانگر صددرصد سهام

17

نامه تعيين دبي طراحي ايستگاههاي پمپاژ و تأسيسات براي تفكيك رشته آب و رشته تأسيسات و تجهيزات

6

تصوير اظهار نامه مالياتي سال منتهي به بررسي پرونده و فرم روكش 76 اظهارنامه مالياتي

18

چاپوامضاءفرم 100 بهانضمامارسالمستنداتالصاقي

7

گواهي سابقه كار (حداقل يك نفر با رشته تحصيلي زمينه با 36 ماه سابقه در چهار سال اخير- عضويت در هيئت مديره- دو سوم اعضاء ليسانس)

19

چاپ و امضاء فرم 200 به انضمام ارسال مستندات الصاقي با امضاي تك تك افراد قيد شده

8

تصويرگواهينامه هاي تشخيص صلاحيت شده قبلي

20

چاپ و امضاء فرم 300 به انضمام ارسال مستندات الصاقي

9

تصوير پشت و روي كارت ملي

21

چاپ و امضاء فرم 400 به انضمام ارسال مستندات الصاقي

10

تصوير شناسنامه (صفحه توضيحات اگر داشت)

22

چاپ و امضاء فرم 500 به انضمام ارسال مستندات الصاقي

11

تصوير مدرك تحصيلي

23

چاپ و امضاء فرم 600 تعهدنامه

12

تصوير سوابق بيمه اي فرد (صفحه اول دفترچه  تصوير سوابق در سايت تأمين اجتماعي) (در شركت فاقد تجربه آخرين بيمه مدير عامل از شركت متقاضي باشد- حداقل 3 ماه آخر بيمه اعضاي امتيازآور از شركت متقاضي باشد- سابقه حداقل 36 ماه بيمه براي يكنفر در شركتهاي جديد)

24

 

 

اصل گواهينامه صلاحيت قبلي

2-اشخاص حقيقي يا حقوقي پيمانكار بر حسب نوع فعاليت در چه رشته هايي تشخيص صلاحيت مي شوند؟

پيمانكاران بر حسب نوع فعاليت (رشته) به شرح زير طبقه بندي مي شوند:

الف)رشته ساختمان و ابنيه     ب) رشته آب      پ)رشته راه و ترابري      ث)رشته صنعت و معدن     ج)رشته نيرو    

  چ)رشته تأسيسات و تجهيزات       ح)رشته كاوشهاي زميني     خ)رشته ارتباطات و و فناوري اطلاعات      د)رشته كشاورزي

ذ)رشته مرمت و آثار باستاني      ر)رشته نفت و گاز

3-پيمانكاران در چه رشته هايي طبقه بندي مي شوند؟

پيمانكاران حقوقي با توجه به معيارهاي صلاحيت در پنج پايه از بزرگ به كوچك از نظر توان و ظرفيت، به شرح ذيل طبقه بندي مي شوند:

الف)پيمانكاران پايه يك   ب)پيمانكاران پايه دو         پ)پيمانكاران پايه سه   ت)پيمانكاران پايه چهار   ث)پيمانكاران پايه پنج

پيمانكاران در پايه هاي يك و دو در سازمان برنامه و بودجه كشور و در پايه هاي سه و چهار و پنج در سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تشخيص صلاحيت و طبقه بندي مي گردند.(تشخيص صلاحيت اشخاص حقيقي در پايه هاي 1و2و3 )

4-براي رفع اختلاف في مابين دستگاه هاي اجرايي و پيمانكاران در راستاي تسريع در بهره برداري از پروژه هاي عمراني مراحل انجام كار به شرح ذيل مي باشد:

مراتب بايستي از طريق دستگاه هاي اجرايي مربوطه و يا پيمانكار به دبيرخانه شوراي فني استان ارائه و جهت تصميم گيري در كارگروه پيمان و شوراي فني استان مطرح و نتيجه اعلام مي گردد.

5-براي انجام كار در موارد اجراي اماني پروژه هاي عمراني به شرح ذيل اقدام مي شود:

درخواست انجام پروژه به شيوه اماني از طريق دبيرخانه شوراي فني استان توسط دستگاه اجرايي مربوطه و طرح موضوع در كارگروه پيمان و شوراي فني استان جهت تصميم گيري و اعلام نتيجه .

6-براي برگزاري دوره هاي آموزشي به شرح ذيل اقدام مي شود:

نياز سنجي دوره هاي آموزشي مورد نياز نيروهاي فني دستگاه هاي اجرايي در پروژه هاي عمراني و تصويب آنها در كارگروه آموزشي و شوراي فني استان و سپس برگزاري دوره هاي آموزشي توسط دبيرخانه شوراي فني استان با همكاري دفتر آموزش و پژوهش

 

معاونت آمار و اطلاعات سازمان

  • 1-نتايج سرشماري عمومي نفوس و مسكن استان چگونه قابل دسترسي است؟

نتايج سرشماري عمومي نفوس و مسكن از طريق درگاه ملي آمار به نشاني https://www.amar.org.ir /داده ها و اطلاعات آماري/ سرشماري ها/ سرشماري عمومي نفوس و مسكن براي 8 دوره سرشماري يعني 1335تا 1395 در سطح كشور، استان و شهرستان ، در دسترس است.

2-چگونه مي توان به سالنامه آماري استان دسترسي يافت؟

سالنامه آماري استان ايلام به عنوان معتبرترين سند آماري استان، علاوه بر نسخه چاپي، نسخه الكترونيكي  به نشاني https://salnameh.sci.org.ir / جداول/ ليست جداول/ سالنامه آماري استان البرز، در دسترس است.

3-جمعيت شهرها و شهرستان هاي استان چه تعداد است؟

جمعيت شهرها و شهرستان هاي استان در فصل دوم سالنامه آماري استان به نشاني https://salnameh.sci.org.ir  جهت استفاده كاربران قرار دارد.

4-نقشه تقسيمات سياسي و لايه هاي اطلاعات جغرافيايي استان چگونه قابل دريافت است؟

نقشه تقسيمات سياسي استان و شهرستان ها به تفكيك بخش، دهستان و آبادي ها و لايه هاي اطلاعات جغرافيايي موجود از طريق گروه نقشه و اطلاعات مكاني سازمان در اختيار كاربران قرار مي گيرد.

 

مجموعه سوالات نظام آموزش كاركنان دولت

1- دوره ها ي آموزشي كاركنان دولت كه  از نوع آموزشهاي كوتاه مدت بوده و با توجه به زمان اجرا ، ماهيت و محتواي آنها به چهار دسته تقسيم مي شوند كدامند؟

1- توجيهي بدو خدمت2- آموزشهاي شغلي3- آموزش هاي فرهنگي و عمومي و فناوري اطلاعات4- آموزشهاي مديران.

2- انواع گواهينامه هاي آموزشي نوع دوم كدامند؟

گواهينامه هاي(مهارتي، تخصصي، تخصصي -  پژوهشي سطح 1).

3- دوره هاي شغلي به چند دسته تقسيم مي شوند ؟

1-آموزشهاي ويژه كارمندان استخدام آزمايشي

2- آموزشهاي ارتقاءشغلي 3-آموزشهاي ويژه تمديد قرار دادكار معين4-آموزشهاي كوتاه مدت خارج از كشور.

4- كداميك از كاركنان دولت مشمول نظام آموزشي قرار مي گيرند؟

رسميپيماني  قراردادي كار معين.

5- اعضاء كميته اجراي  آموزش  و توانمند سازي دستگاهها متشكل از چه كساني است؟

1- بالاترين مقام دستگاه (رييس)2- مسئول آموزش دستگاه (دبير)3- نماينده سازمان مديريت و برنامه ريزي(ناظر)4- مدير امور اداري و منابع انساني دستگاه 5- يك نفر از كارشناسان آموزش دستگاه.

6- حداقل نمره قبولي براي هر دوره يا پودمان آموزشي چند مي باشد؟

 60 از 100 امتياز.

7- براي اخذ گواهينامه هاي نوع دوم حداكثر بايد چه ميزان از كل آموزش ها ، آموزش عمومي و فرهنگي باشد؟

 يك پنجم.

8- ميزان حداقل سرانه آموزش پيش بيني شده براي كاركنان و مديران چند ساعت است؟

40 ساعت براي كاركنان و 60 ساعت براي مديران.

9- حداكثر غيبت مجاز فراگير در هر دوره آموزشي چند ساعت مي باشد؟

10- آموزشهاي فرهنگي و عمومي به چند دسته تقسيم مي شوند ؟

1- فرهنگي و اجتماعي2- توانمندي اداري3- عمومي فناوري اطلاعات.

11- نحوه محاسبه (نفر- ساعت )آموزش چگونه است؟

مجموع حاصل ضرب ميزان ساعت هر دوره در تعداد شركت كنندگان دوره.

12- مدت زمان برنامه آموزشي در هر روز حداكثر چند ساعت است ؟

8 ساعت در (صبح و عصر).

13- نظارت بر استفاده از مدرسان براي تدريس در دوره هاي آموزشي كاركنان دولت بعهده چه دستگاهي است ؟

 سازمان مديريت و برنامه ريزي .

14- نمره آزمون فراگيردر هردوره بر اساس نمره چند محاسبه مي شود ؟

100نمره.

15- ادامه همكاري مدرسان پس از برگزاري دوره آموزشي منوط به كسب حداقل چند درصد امتياز ارزيابي پايان دوره مي باشد ؟

 70 درصد.

16- به منظور سنجش اثر بخشي آموزشي برنامه هاي آموزش در دستگاه هاي اجرايي از مدل 4 سطحي استفاده مي شود كدامند؟

1- ارزشيابي واكنش فراگيران 2- ارزشيابي يادگيري3- ارزشيابي تغيير رفتار 4- ارزشيابي نتايج.

17- تمامي عناوين پستهاي مديريتي و سرپرستي دستگاه هاي اجرايي به استثناء سمتهاي مديريت سياسي موضوع ماده71 قانون مديريت خدمات كشوري و همتراز آنان را چه مي نامند؟

 مديران حرفه اي.

18- مسئوليت نياز سنجي و طراحي آموزشها ، بر اساس اهداف و راهبردها ي آموزش ، نيازهاي آموزشي سازماني ، شغلي و فردي كارمندان و مديران و روز آمد كردن آنها بر عهده كيست؟

 دستگاه اجرايي.

19- نظارت بر كيفيت اجراي فرآيند نظام آموزش كاركنان در دستگا ههاي اجرايي به عهده كيست؟

سازمان مديريت و برنامه ريزي.

20- نظارت مستمر بر فعاليت موسسات و مراكز تعيين صلاحيت شده و مراكز آموزش عالي مجري دوره هاي آموزشي ويژه كارمندان دولت ، و اخذ گزارشات مربوط به اجراي دوره ها از وظايف كدام سازمان است؟

 سازمان مديريت و برنامه ريزي .

21- اخذ گزارش عملكرد آموزشي از دستگا هاي اجرايي استاني بر عهده كيست؟

 سازمان مديريت و برنامه ريزي .

22- نظارت بر فرآيند انتخاب و انتصاب مديران از بانك اطلاعات مديران حرفه اي دستگاه استاني در چارچوب دستورالعمل انتخاب و انتصاب مديران حرفه اي به عهده كيست؟

 سازمان مديريت و برنامه ريزي.

23- دريافت برنامه هاي آموزشي مصوب ساليانه دستگا ه هاي اجرايي استان به عهده كيست؟

 سازمان مديريت و برنامه ريزي.

24- آموزش مديران سياسي (مقامات موضوع ماده 71 قانون مديريت خدمات كشوري ) صرفا به عهده چه دستگاهي است ؟

 سازمان مديريت و برنامه ريزي.

25- مجموعه برنامه هاي آموزشي و توسعه اي كه به منظور پرورش و توسعه كارشناسان و مديران مستعد ارتقاء به پست هاي مديريت حرفه اي طراحي و اجرا مي شود چه مي نامند ؟

 برنامه تربيت مديران.

26- تاييد شرايط و صلاحيت تخصصي مدرسان مشاغل اختصاصي به عهده كيست ؟

دستگاه اجرايي.

27- تاييد شرايط و صلاحيت تخصصي مدرسان مشاغل عمومي به عهده كيست؟

سازمان مديريت و برنامه ريزي.

28- وظيفه بازرسي ، نظارت و ارزيابي بر روند اجراي دوره هاي آموزشي كاركنان دولت در حوزه فناوري اطلاعات به عهده چه دستگاهي است ؟

 سازمان مديريت و برنامه ريزي .

29- موسسات تعيين صلاحيت شده چند ساعت قبل از شروع دوره بايد برنامه اجراي دوره را به مركز آموزش و پژوهش هاي توسعه و آينده نگري سازمان مديريت و برنامه ريزي اعلام نمايند؟

 48 ساعت.

30- شهريه دوره هاي آموزشي موسسات غير دولتي تعيين صلاحيت شده به چه ميزان است؟

 حداكثر معادل تعرفه هاي مورد عمل مركز آموزش و پژوهش هاي توسعه و آينده نگري سازمان مديريت و برنامه ريزي .

31- به استناد كدام ماده قانوني دستگاه هاي اجرايي مكلفند، بر اساس برنامه ريزي ساليانه آموزشي و شاخص ها، سرانه ابلاغي اعتبارات آموزش و بهسازي منابع انساني را تعيين و در بودجه سنواتي دستگاه پيش بيني كنند؟

 به استناد ماده 3 آيين نامه اجرايي فصل نهم قانون مديريت خدمات كشوري .

32- بر اساس ماده 16 اصلاحيه نظام آموزش كاركنان دولت آيا اعزام يا اعطاي ماموريت آموزشي به كارمندان و مديران براي گذراندن دوره آموزشي بلند مدت كه منجر به اخذ مدرك دانشگاهي يا معادل آن شود مجاز است ؟

 خير ، ممنوع است.

33- حداقل اجراي چند دوره آموزشي براي تمديد مجوز موسسات داراي رتبه 3 لازم است؟

6 دوره آموزشي.

34- مدارك مورد نياز جهت ثبت نام در دوره هاي آموزش كاركنان دولت كدامند؟

1- معرفي نامه از سازمان متبوع مبني بر تصدي شغل مربوطه2- تكميل فرم ثبت نام 3- ارائه اصل فيش بانكي4- كپي حكم كارگزيني.

35- حداكثر مهلت در خواست استرداد شهريه و گواهينامه هاي صادره چند ماه است ؟

 3 ماه.

36- اعطاي گواهينامه نوع دوم در صورت دارا بودن مدرك تحصيلي رسمي با ارزش علمي (بعنوان مدرك پايه ) و ديگر شرايط  لازم  چند بار در طول  خدمت براي هر كارمند امكان پذير است ؟

 فقط يك بار.

 

معاونت توسعه مديريت و منابع انساني

آيا امكان انتصاب كارمندان با وضعيت استخدام قرارداد كار معين در پست هاي مديريتي وجود دارد؟

با توجه به مصوبه مورخ 95/4/1 شورايعالي اداري، امكان انتصاب كارمندان قرارداد كار معين كه در قالب مجوز تبصره ماده 32 قانون خدمات كشوري به كار گرفته شده اند در پست  هاي مديريتي مورد نياز دستگاه محل خدمت وجود دارد.

آيا تبديل وضعيت نيروهاي قراردادي داراي كارنامه قبولي در آزمون ادواري ادامه دارد؟

با توجه به دادنامه شماره 656 الي 659 مورخ 96/7/4 هيأت عمومي ديوان عدالت اداري كه اخيراً اجرايي شده است، تبديل وضعيت استخدامي كاركنان قراردادي داراي كارنامه قبولي آزمون هاي ادواري سال هاي 81، 83 و 84 دستگاههاي اجرايي به پيماني، متوقف شده است.

آيا مقام مجاز دستگاه اجرايي قادر به تغيير جغرافيايي محل خدمت يك كارمند مي باشد؟

خير، تغيير جغرافيايي محل خدمت يك كارمند، تنها در دو حالت امكان پذير است

الف-با تقاضاي شخصي كارمند

ب-هيأت هاي رسيدگي به تخلفات اداري مي توانند براساس مجوز بند هـ ماده 9 قانون رسديگي به تخلفات اداري، به عنوان يك مجازات، دستور تغيير جغرافيايي محل خدمت كارمند را به مدت 1 تا 5 سال بدهند


Powered by Tetis PORTAL